Om meg

Bildet mitt
Hønefoss, Buskerud, Norway
Jeg er en jente på 17 år. Jeg går på mediekurset på AI. Her trives jeg veldig godt. Er ikke å veldig mange her på arbeidsinstituttet, men det er veldig mange koselige mennesker her :)

Søk i denne bloggen

fredag 8. januar 2010

Uke 1. 2010

Da er snart denne skole uka ferdig. Veldig slitsomt å begynne på skolen igjen etter ferien, men det har gått veldig bra :) den uken her har vi lært mye om photoshop og speilrefleks kamera.
Den uken her har det også begynt 2 nye her på medie kurset, koselig!:)
Marthe Emilie som jeg kjenner litt fra før, som jeg har blitt bedre kjent med etter at henne begynte her, koselig jente.
Og Marita, som jeg kjenner veldig godt fra før av, som jeg er mye med på fri tiden ogsånt.
Har en utrolig koselig gruppe på medie kurset nå, å jeg må si jeg trives veldig godt.
Det er ikke mange som går på AI, men de som er her er utrolig greie.
Så har vi hatt medie kurs hele uken nesten bortsett ifra på onsdag hvor vi hadde Norsk de 3 første timene, årleit norsk time.

Litt om hva jeg har lært denne uken da :)

Hva jeg har lært i photoshop denne uken :

Jeg kunne ingen ting om photoshop før denne uken her, men jeg føler at jeg har lært litt om det.
Det jeg har lært er å klone ting, farge hår\øyne ogsånt. Ganske gøy egentlig. Definetivt noe jeg vil lære mere av :)!
prøvde å lage blå øyne og piercing i overleppen på meg selv, den piercingen ble ikke helt bra, men øvelse gjør mester :)


Hva jeg har lært om speilrefleks kamera denne uken :

Jeg kunne helle ikke så mye om speilrefleks kamera før denne uken her.
Vi har lært om mye forskjellige instillinger på kameraet, hvor forskjellige bildene blir når man endret på instillingene. Lært om hvordan man kan ta fine bildet, å litt om hvordan instillingene skal stilles etter hvordan lys det er ogsånt. Utrolig kjekt med speilreflekt kamera, man kan få utrolig mange fine bilder med å bruke det.
På onsdag gikk vi ut i kulden å tok noen fine bilder med speilrefleksen. Det ble veldig mange fine bilder i snøen, å lyset var veldig bra.
Idag altså Fredag 08\01 2010 har vi prøvd å ta noen dybdeskarphet, prøvd å stille på det, å se hvordan det fungerer :) veldig stilig egentlig.
Først prøvde vi å ta bildet med en dybdeskarphet på f22, også prøvde jeg med f4,8.


F22. F4,8


På F22 ser man både bakgrunden og alt helt klart. Mens på F4,8 ser man at det er uklart bak Ricola pakken. Veldig stilig syns jeg:) Tatt med Nikon D40.
Jeg har nok lært litt mer enn dette, men jeg kommer ikke på så mye mer å si akkurat nå:)
..
Nå skal jeg snart hjem, for nå er det snart helg, endelig, blir deilig å få sove lenge, å være oppe sent et parr dager.
Vi blogges neste uke:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar